Računsko sodišče je revidiralo pravilnost poslovanja Občine Rečica ob Savinji v delu, ki se nanaša na zadolževanje in pravne posle, ki po vsebini pomenijo zadolžitev, v obdobju od leta 2009 do leta 2013 in stanje dolga na 31. 12. 2013. Cilj revizije je bil izrek mnenja o pravilnosti poslovanja Občine Rečica ob Savinji. Računsko sodišče je o pravilnosti poslovanja Občine v delu, ki se nanaša na zadolževanje in pravne posle, ki po vsebini pomenijo zadolžitev, v obdobju od leta 2009 do leta 2013 in stanje dolga na 31. 12. 2013, izreklo mnenje s pridržkom.
Računsko sodišče po pregledu izda ali pozitivno mnenje, mnenje s pridržkom ali pa glede na ugotovitve izreče negativno mnenje. Kar se tiče Občine Rečica ob Savinji in mnenja s pridržkom, računsko sodišče meni, da Občina pri poslovanju v delu, ki se nanaša na zadolževanje in pravne posle, ki po vsebini pomenijo zadolžitev, v obdobju od leta 2009 do leta 2013 in stanje dolga na 31. 12. 2013, ni poslovala v skladu s predpisi v naslednjih primerih:
• dolgoročno se je zadolžila s sklenitvijo treh pogodb o obročnem odplačilu obveznosti, ne da bi upoštevala postopke zadolževanja občin, ki jih določata Zakon o financiranju občin in Pravilnik o postopkih zadolževanja občin.
S sklenitvijo dveh pogodb o obročnem odplačilu obveznosti v skupnem znesku 195.607 evrov se je občina za infrastrukturo in nakup poslovnega objekta zadolžila, ne da bi zadolžitev načrtovala v odloku o proračunu občine in ne da bi pridobila soglasje Ministrstva za finance, kar pomeni, da se je zadolžila po postopku, ki ga javnofinančni predpisi ne predvidevajo, in s tem ravnala v neskladju z ZFO-1 in s pravilnikom o postopkih zadolževanja. S sklenitvijo pogodbe o obročnem odplačilu subvencije javnemu podjetju v znesku 98.701 evro se je občina zadolžila za subvencijo, kar je v neskladju s prvim odstavkom 10.a člena ZFO-1, ki med drugim določa, da se občina lahko zadolži samo za investicije, predvidene v občinskem proračunu.
Ukrep občine: Občina je obveznosti iz dveh pogodb o obročnem odplačilu obveznosti v skupnem znesku 87.664 evrov v letih 2014 in 2015 odplačala. Namesto obveznosti iz pogodbe o obročnem odplačilu obveznosti v znesku 36.516 evrov pa je v letu 2015 s Komunalo sklenila pogodbo o likvidnostnem kreditu in v poslovnih knjigah ustrezno evidentirala poslovne dogodke.
• pri plačilu obveznosti iz proračuna v letih od 2010 do 2013 ni upoštevala zakonskih plačilnih rokov, kar je v neskladju z Zakonom o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2010 in 2011, Zakonom o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 ter Zakonom o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014
Pojasnilo občine: Vzrok neplačanih zapadlih obveznosti so bile likvidnostne težave občine zaradi nerealiziranih prihodkov od prodaje zemljišč in nepredvidenih stroškov poplav.
Ukrep občine: Občina je v letu 2014 plačala zapadle neplačane obveznosti na 31. 12. 2013.
• od dveh pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine ni pridobila podatkov o stanju zadolženosti na 31. 12. 2013 in 31. 12. 2012, kar je v neskladju s Pravilnikom o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin
Občina od Javnega zavoda Zgornjesavinjski zdravstveni dom Mozirje in Komunale, katerih soustanoviteljica je, do 15. 1. 2014 in tudi kasneje ni pridobila podatkov o stanju njune zadolženosti na 31. 12. 2013 in 31. 12. 2012. Pridobila je njuni letni poročili, iz katerih je razvidno, da Zdravstveni dom Mozirje na 31. 12. 2013 ni bil zadolžen, Komunala pa je bila na 31. 12. 2013 zadolžena v znesku 4.658 evrov.
Ukrep občine: Občina je od vseh pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine do 15. 1. 2015 pridobila podatke o stanju zadolženosti na 31. 12. 2014 in 31. 12. 2013 ter Ministrstvu za finance prek aplikacije e-Dolg-občine pravočasno poročala o stanju zadolženosti teh pravnih oseb.
Računsko sodišče RS svoje poročilo zaključuje z naslednjo ugotovitvijo: »Razen vpliva ugotovljenih nepravilnosti na pravilnost poslovanja v delu, ki se nanaša na zadolževanje in pravne posle, ki po vsebini pomenijo zadolžitev, v obdobju od leta 2009 do leta 2013 in stanje dolga na 31. 12. 2013, ki jih navajamo v prejšnjem odstavku, menimo, da je Občina Rečica ob Savinji v vseh pomembnih pogledih poslovala v skladu s predpisi in usmeritvami.« Celotno poročilo je objavljeno na spletni strani Računskega sodišča.